Niniejsza Polityka wskazuje cel, podstawy prawne i zakres przetwarzania danych osobowych, a także informacje o podmiotach, którym dane mogą być udostępniane oraz o prawach przysługujących osobom, których dane są przetwarzane
I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych odpowiedzialnym za gromadzenie, przetwarzanie i wykorzystywanie danych osobowych jest Aqua Sport Rutkowski, Kaczmarek Spółka Jawna
- Z administratorem skontaktować się można:
- telefonicznie: 895320302
- mailowo: info@aqua-sport.com.pl
- listownie: Aqua Sport, Klebark Mały, 27B 10-687 Olsztyn
- Administrator działa z zachowaniem zasad:
- legalizmu - w oparciu o podstawę prawną i zgodnie z prawem,
- rzetelności - rzetelnie i uczciwie,
- transparentności - w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą,
- minimalizmu - w konkretnych celach i nie "na zapas",
- adekwatności - nie więcej niż potrzeba,
- prawidłowości - z dbałością o prawidłowość danych,
- czasowości - nie dłużej niż potrzeba,
- bezpieczeństwa - zapewniając odpowiednie bezpieczeństwo danych,
- rozliczalności - Administrator dokumentuje to, w jaki sposób spełnia obowiązki, aby w każdej chwili móc wykazać zgodność.
II. DANE OSOBOWE
- Dane osobowe klientów przetwarzane są na następujących podstawach:
- w celu wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), tj. w celu niezbędnym do wykonania umów zawartych w związku z dokonywanymi zakupami lub do podjęcia działań związanych z zawarciem tych umów; w szczególności dane przetwarzane są w związki z wysyłką towaru, wystawianiem dokumentów księgowych, księgowaniem należności, a także w celu niezbędnym do założenia i prowadzenia konta w sklepie internetowym prowadzonym przez administratora
- w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), tj. w celu przechowywania faktur oraz dokumentów księgowych
- w celu realizacji uzasadnionego prawnego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), tj. do celów marketingu bezpośredniego, obrony i dochodzenia roszczeń, tworzenia zestawień, analiz i statystyk, do celów archiwalnych
- zgody na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), w przypadku udzielenia zgody na przetwarzanie danych osobowych, wyłącznie w zakresie wskazanym w treści udzielonej zgody.
- Dane osobowe klientów będą przetwarzane przez administratora przez następujący okres:
- przez okres niezbędny do wykonania wszystkich obowiązków wynikających z zawieranych umów (w szczególności przez czas wskazany w przepisach podatkowych) lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń (np. o zapłatę, z tytułu rękojmi za wady towarów),
- dane przetwarzane w związku z założeniem i prowadzeniem konta klienta będą do czasu usunięcia konta klienta,
- dane osobowe przetwarzane na podstawie udzielonej zgody, przechowywane będą do momentu cofnięcia udzielonej zgody.
III. PRZETWARZANE DANE
- W przypadku dokonywania zakupów poprzez stronę internetową bez rejestracji należy podać następujące dane osobowe ( podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do założenia i prowadzenia konta klienta):
- imię i nazwisko,
- dane niezbędne do wystawienia faktury,
- dane do wysyłki towaru.
- W przypadku założenia oraz prowadzenia konta klienta należy podać następujące dane osobowe (podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do założenia i prowadzenia konta klienta):
- imię i nazwisko,
- adres e-mail,
- hasło,
- w przypadku dokonywania zakupów za pośrednictwem konta klienta należy podać także dane wskazane w ust. 1.
- Zapraszamy do zapoznania się z klauzulą informacyjną spełniającą wymogi RODO.
IV. ODBIORCY PAŃSTWA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe klientów przekazywane są podmiotom przetwarzającym: w związku z wykonaniem umowy odbiorcą Państwa danych osobowych będą podmioty stale współpracujące z administratorem, za pomocą których wykonuje on swoje zadania. Są to następujące kategorie podmiotów: obsługa prawna, obsługa księgowa, obsługa działu IT, firmy za pośrednictwem których dostarczony zostanie zakupiony towar.
V. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE SĄ PRZETWARZANE
- Prawo do bycia zapomnianym (art. 17 RODO) - prawo do żądania od administratora danych osobowych niezwłocznego ich usunięcia , w sytuacji gdy zachodzi jedna z niniejszych okoliczności:
- dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
- wycofano zgodę i brak jest innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
- wniesiono sprzeciw wobec przetwarzania danych,
- przetwarzanie danych odbywa się niezgodnie z prawem,
- obowiązek usunięcia danych wynika wprost z przepisów prawa,
- dane zebrano w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 ust. 1 RODO) - prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych w następujących przypadkach:
- osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych - na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
- administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania - do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
- Prawo dostępu do danych - informacja o przetwarzanych przez nas danych oraz otrzymanie kopii danych (pierwsza kopia bezpłatna).
- Prawo do przenoszenia danych do innego administratora danych (art. 20 RODO) - w sytuacji, gdy dane dostarczone przez osobę, której dotyczą w sposób aktywny i świadomy są przetwarzane na podstawie zgody lub w związku z realizacją umowy, czy też przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany, osoba ta ma prawo do:
- otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe jej dotyczące,
- ma prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi, bez utrudnień ze strony administratora,
- prawo do przesłania danych bezpośrednio pomiędzy administratorami, bez pośrednictwa osoby, której dane dotyczą ( o ile jest to technicznie możliwe).
- Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych - klient może w każdej chwili anulować swoją zgodę bez ponoszenia kosztów.
- Z uprawnień z ust. 1-4 klienci mogą skorzystać za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w pkt. I.
VI. PLIKI COOKIE
Administrator wykorzystuje technologię Cookies w celu dostosowania serwisu do Twoich indywidualnych potrzeb. Możesz zgodzić się na to, aby wpisane przez Państwo dane zostały zapamiętane i byście mogli bez powtórnego wpisywania korzystać z nich przy następnych odwiedzinach na stronach serwisu internetowego. Właściciele innych witryn nie będą mieli dostępu do tych danych. Jeżeli nie zgadzają się Państwo na personalizowanie serwisu, proponujemy wyłączenie obsługi cookies w opcjach przeglądarki internetowej.
VII. BEZPIECZEŃSTWO
Zbierane przez administratora dane chronione są z użyciem racjonalnych środków technicznych i organizacyjnych oraz procedur bezpieczeństwa w celu zabezpieczenia ich przed dostępem osób nieupoważnionych lub ich nieupoważnionym wykorzystaniem.